Obecnie prowadzenie firmą znacznie częściej wymaga od właściciela zlecenia części zadań zewnętrznym realizatorom. Dotyczy to zarówno z kwestiami bieżącymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Raporty roczne budzą strach dla licznych firm. Prócz tego nie każda placówka ma na tyle wykwalifikowanych pracowników, by w sposób profesjonalny takie zestawienie zinterpretować. Dlatego też coraz częściej firmy zdają się na pomoc agencji reklamowych w tej materii. Dobre agencje reklamowe nie tylko podchodzą do każdego zleceniodawcę w sposób indywidualny, ale również każdy projekt stwarzają od zera. Tak właśnie dzieje się w przypadku raportów rocznych z funkcjonowania konkretnej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły tworzone od podstaw, bez gotowych szablonów, z uwzględnieniem wyjątkowych cech danego podmiotu. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa ma na względzie również cel konstruowania takiego raportu, jego zastosowanie w praktyce. W procesie tworzenia raportu rocznego niezbędne są także cykliczne konsultacje z przedstawicielami danej firmy. Indywidualnie zaprojektowany raport przedstawia treści zarówno liczbowe jak i odmienne w atrakcyjny, a jednocześnie przejrzysty graficznie sposób. Wszelkie badania otoczenia rynkowego są przy tym przygotowywane przez fachowców z dziedziny marketingu. business-to-business (B2B) Kraków. Można zatem efektywnie wykorzystać je w dalszych działaniach firmy, tak w wymiarze materialnym, jak i planów całościowych.